Vyhledávač Seznamu má oproti Googlu jednu významnou vlastnost – zobrazuje i náhledy webu a ty jsou významným faktorem při rozhodování, na jaký odkaz člověk klikne. Díky tomu, že většina webů je ve světlém provedení, tak černá ovce mezi nimi dokáže upoutat pozornost a snadněji získá návštěvníka.
V případě fotowebu bych se odvážil označit tmavý design téměř za nutnost, nechá totiž dobře vyniknout i nočním fotografiím, nechápu proč třeba Flickr nebo Rajče.net nenabízí alespoň volitelně tmavé prostředí. Zkuste se podívat na tuto fotografii, krajina v pozadí na ni téměř zaniká, protože je ze všech stran obklopena bílou plochou.
Samozřejmě tmavý design má i výrazné nevýhody a je potřeba dobře zvážit jeho plusy a mínusy pro konkrétní účel.
20. 12. 2009 at 11:29
Dobrý postřeh. Nezapomínej ale, že mnoho lidí se tmavému designu vyhýbá. I podle mě působí světlá „seriózněji“. Ale u fotek bych asi do jiné než tmavé taky nešel. Koneckonců můj fotoblog (o který se moc nestarám) je taky tmavý -> fotoholec.cz :)
21. 12. 2009 at 1:53
Nevím, jestli se lidé tmavým webům zrovna vyhýbají, ale určitě mohou na dost lidí působit negativně, u firemního webu je lepší vsadit na světlé pozitivní barvy. Jako největší nevýhodu bych ale viděl špatnou čitelnost tmavého designu v osvětleném prostředí, obzvlášť na notebooku s lesklým displejem budou líp vidět odrazy okolí, než to co je na obrazovce.